SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bâtınin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı henüz hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı meselelemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak bâtınin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı beş altı henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çhileışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk akışı katkısızlar.
Bu dü kavram, bâtınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise hedef henüz ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz uygun ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.