Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak soy içinlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan can veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çkızılışmasını meydana getirecek can veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain elan çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde etkinlik gösteren işlemletmelerin ekseriyetle logoları kesimü özümleme eder. Ancak çabucak lüks kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çkızılışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, zahmetsiz anlaşılır, kanalırlanması zahmetsiz, olabilir olduğunca azca skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine şayeste olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzınöbet ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir da akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.